lördag 28 juli 2012


Många år har hunnit gå
Sen ni höll för min mun
sen ni drog in mig i eran hov

Den tiden då jag var 
som mest ensam och svag
Då jag trodde att livet var slut
Då var jag inte jag

Men vem var jag att leva vidare
Vem var jag att kunna gå som om ingenting hänt
Vem var jag utan mina sår?

Livets dagar blev fler
Jag suktade efter en hjälp allt mer och mer
Som från ödet
 kom det små ljust-stoft
från ingenstans
och de hjälpte mig
upp från mina egna nergräva gropar
De tog mig ur mitt liv av trans

Liten som jag var
höll jag ett hårt grepp om det enda jag hade
Livet
Jag grät många tårar
Jag slet ut många stickor
det blödde från mina sår
det gjorde ont
Jag grät lite mer

Men dessa stoft slutade aldrig visa sig
De följde mig var jag än var
 visade vägen
till ett liv
där Jag är jag
De var  inte bara stoft från ovan sky
de var glömda bitar från min själ
Som inte längre ville fly

Ni skapade mina tårar
Men det var jag som torkade de
Ni grävde för mina gropar
Men det var jag som grävde mig upp på marken
Det var ni som spelade in allt på ett band, 
ni påminde mig om vad som hade hänt
Men det var jag som såg det, grät tårar,
fick ont, men spolade slutligen fram
till
 "The End"
Jag går på mina båda ben
Ni försöker nå mig
Ni försöker dra tillbaka mig
 till vad som hände
Till vad ni gjorde

Försök piska mig med riset ni
Men jag bryter varenda gren
Försök att få mina ögon att svartna av era dåd
Men jag äger inte den blicken längre
Försök öppna mina fall-luckor
Försök få allt att rasa ner över mig
Men jag har spikat igen varenda lucka

Ni är som en aska för mig
Jag har kastat er i brasan
Jag har sett lågorna sluka er
Jag har sett glöden bränna er
& Jag har sett er
                                                                        gå upp i rök

                                                     För jag jag har erkänt för mig själv
Att detta har hänt
Jag har suddat ut allt förnekande
                                                         Jag har låst upp alla gömda lås
                                                        Jag har tittat sanningen i ögonen
Och därför lever jag nu 
Med er
Som ett minne blott








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar