måndag 30 juli 2012

Tjollahopps! 

Idag vaknade jag av att två kattungar tagit sig upp för sängen. Börjar bli lite farligt nu, jag vill ju inte precis sova när de små liven finns i närheten för jag kan råka dräpa de medan jag sover.

Jag mamma och broder for ut till ett självplockar-ställe för jordgubbar, och såklart hade jag kameran i högsta beredskap ;D var mysigt och vädret var perfekt för att plocka jordgubbar ^^

Skulle rensa alla jordgubbarna sen då vi kom hem men jag orkade inte av två anledningar, mamma var så jävla lack på ingenting, höjde inte stämningen precis. Hon störde sig på minsta oljud, att bebisen skrek för kung och fosterland det var som vindens sus för henne, ingenting hon brydde sig om. Men att jag lyssnade lågt på radion och att lägsta trycket på fläkten var igång, det var som buller och brak för henne.

Hon blev nästan grinfärdig för att vi lyssnade på Lykke Li på radion. Hon tyckte inte om att jag gick iväg från jordgubbs-rensningen, för att jag ville. Jag sa till henne att hon hade kunnat plocka någon annan dag ingen som tvingade henne att fara efter jordgubbar just idag, men då brakade helvetet lös. Att säga åt mamma att ta det lugn och vila, det är inte smart.
Mamma: "Jaha du tycker jag ska vila, ska jag ta och vila hela livet då och skita i att leva eller? tycker du det? ja du  tycker man bara kan gå  och vila och göra som man vill hela tiden, skita i livet, allt handlar bara om du du du, ingenting annat, för dig går det bra att bara skita i allt!"
Å hon tycker det är konstigt att jag tappade lusten att vara i hennes närvaro...

Självklart handlar mitt liv om vad jag vill? Jag lever inte mitt liv för att göra andra nöjda, de har ett eget liv att använda sig av för att bli nöjda med deras tillvaro, use it, you have your own life.

Märkt att mamma min inte är van att jag tar mig själv i första hand. Att jag skiter i vad alla andra förväntar sig av mig och att jag gör som jag själv känner. Hon själv har svårt att ta sig själv i första hand, och då jag väl påminner henne om att hon skulle ha gjort det, då får man massa skit tillbaka, då är jag självisk som tänker på mig själv och allt helvete, projicerar allting över mig, men problemet ligger i att hon aldrig kan släppa och bara vara i nuet. Ingen annan än hon själv som säger att allt ska vara på ett visst sätt.

Anyways gott med våffor och jorgubbar :)  Såklart så  började det regna då vi kom hem, (typiskt byar) så fotade jag lite vattendroppar-bilder. (Syns på www.bilddagboken.se)

Är uppe nu och skriver det sista innan läggdags för vill orka upp till rehaben imorgon, nyfiken på vad vi ska prata om självklart, och även vilken aktivitet det blir! Spännande!

Idag såg jag två snygga killar på samma ställe, och de var inte med varandra och det här var på en sketen matbutik i nån liten byhåla, vad är oddsen?

Den ena stod vid en cykel utanför affären med ryggen mot mig, mörkhårig, muskulös, (man kunde se formerna) fin rumpa, (nypbar japp japp) tatueringar, lite skägg, och han såg så manlig ut, riktig hottie!
 Den andra var en lång blond snygging, men såg ändå ut å ha lite muskler och rumpa och han var där med vad såg ut å vara hans farmor eller mormor, och hjälpte henne handla, (tala om charmigt och gulligt) plus han hade en snygg sportbil, shit alltså, vilket kap. Jag brukar inte falla för blonda men det var något med han.

Jag stirrade bara på de men jag kände mig så ful jämfört med de, kom där osminkad, skitig och i bär-plockar-kläder (inte nån tight partyklänning precis) vad skulle jag ha gjort "Tjena är du också å handlar? ;)"
Önskade jag var modig nog att ragga IRL, aldrig vågat det ocxh de gånger någon faktiskt stött irl på mig, så har jag inte uppfattat det förrän de har gett upp.
Men en vacker dag, då jävlar!  Vad är det värsta som kan hända? Ja jag kan bli nobbad, kanske börjar de håna mig, men då är det bara vända på klacken och gå till nästa snygging, finns ju gott om killar, de dör inte ut som vissa växter gör till vintern och så, som tur är!

Vet inte vad detta blev, massa text om allt möjligt, nåja! Ni får ha det så gott!
Och vill påminna er att se er som eran egen bästa vän, det är riktigt nice att alltid ha sin bästa vän till hands
Puss påer!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar