onsdag 18 juli 2012

Jag har inte motivationen att uppdatera!

Back on track! Sorry för dålig uppdatering. Jag har som sagt inte riktigt hittat motivationen att skriva här,
Det är roligt med blogg, men bilddagboken är ännu roligare! Kommer nog alltid skriva dagbok där istället.
Men jag kan ha denna på sidan om för er som är intresserade, eller nåt.

Vad har jag missat att berätta då?  Om ni gillar spännande romaner vill jag rekkomendera "Hon som bar skammen" Den är så ruskigt bra! Är i slutet på den nu och kommer förmodligen läsa ut den idag/ikväll! ;)

För örvigt verkar det som att sommaren börjat komma fram äntligen, inget mer regn nu tack, inte förrän på minst en månad alla fall, nu vill jag ha sol sol sol! Var väldigt nära på att ta ett dopp i bara underkläder utan ombyte eller handduk igår.  Vart så jäkla frestad, kommer en dikt om detta senare.

Vi var på en utflykt, familj och släkt, till en badstrand igår och vi grillade och kastade lite frisbee och jag kände inte ens på vattnet, god dammit! Nåväl, finns fler soliga vattendagar, kommer hoppa i snart även om det innebär urinvägsinfektion och förkylning, worth it! Jag är som en fisk, tål inte vara på torra land för länge. (skulle trivas i vattnet utomlands med andra ord) Det får mig också att längta till att fara utomlands, förstå hur mysigt jag skulle ha det där ! :D


For utan mössa till rehaben igår :D shit vilken FRIHET.
Hade hatten men inte för att dölja håret, utan bara för att skydda min hårbotten. Eftersom det är första gången jag har kort kort tunt hår, så är min hud extremt känslig där, (plus jag redan har känslig hud i övrigt så ni kanske kan tänka er hur jag skulle se ut om jag inte skyddade skallen mot solljus)  jag vill inte lukta grillad kyckling om skallen....

På rehaben fick vi göra en blom-kruka och plantering, av hönsnät! Väldigt kreativt ^^
Och jag såg en spindel, men jag fick inte panik och dog, som jag får för mig att jag gör annars,
nej jag tog den på ett blad och så slänge jag bort bladet, *duktig flicka*

Vad vill jag säga med detta då?
Jo - Fobier är inte en verklig fara, de är ett påhitt från din skalle.
 Så har du fobi för något, spindlar som mig t.ex, göm dig inte för de, UTSÄTT DIG så mycket som möjligt, för då ska du se, att du inte blir lika rädd efter ett tag :)

Jag gjorde så med min rädsla för ormar. Från att inte kunna gå in i samma rum som terarriet var i, till att hålla i ormen som slingra sig och kramade min arm! Det ni! För varje besök hos min kompis som hade ormen, så gick jag ett steg närmare ormen, och jag kan säga en sak, jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv, kändes som jag skulle tappa andan falla ihop och dö ungefär, men jag tvingade mig, tvingade mig för varenda steg närmare ormen, och jag nu ska jag lära er en till sak, jag blev inte modigare då jag satt och tänkte "nej men jag ska bara bli lite modigare, jag går ett steg närmare nästa gång istället" men vet ni vad, man blir inte modigare av att vänta, man blir modig, då man vågar!

Kattungarna har börjat vingla sakta men säkert, ut ur korgen! De är nu en månad gamla ungefär.
Sheeba - kattmamman, bär på de upp till sängen. Jag tyckte jag vaknade av att katt-pipen lät väldigt nära mitt öra, och inte så konstigt, för då jag spärrade upp ögonen satt ju en kattunge där på mitt bröst med sitt sötnylle och blängde på mig med sina klot-ögon *__*
Om söthet var olagligt, så hade Sheebas kattungar varit avlivade nu.

Jo juste, fått kameran jag längtat efter (Brorsans gamla) Canon EOS D400! :D
förstå, min sommar kommer bli awesome awesome och AWESOME!

Vi får se vad denna dag har planerat åt mig! Är lika positiv som vanligt, har så klart slängar med ångest,
särskilt på kvällen, är så mycket som jag måste jobba på att acceptera och lämna över till den som ska ha hand om det, för jag kan inte förändra vissa saker som inte har med mig att göra.
Det gör mig arg, men samtidigt, det lättar att jag kan tänka, "not my concern"

Fick en bra låt i huvudet från inatt - Ailucrash - Turn The Tide (Cilla Turns) 

Det är skönt att ha min standard-telefon-snack med en vän som jag älskar att prata med,
det spelar ingen roll om det så bara brusar tystnad i telefonen ibland, det existerar ingen pinsam tystnad med honom,  prat, inte prat, att bara ha han i luren känns som om it's meant to be. 


Ojojoj, så här blire då man inte uppdaterat på länge, en novell! ;) Nåja, hare bra puss!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar