söndag 8 juli 2012

Glädjedagar:

Tjenare! Vilken awesome start på min dag, Plättar! :D
Och för er som inte vet vad jag pratar om, i min familj säger vi plättar åt det man steker stora platta i stekpanna ^^ Idag får vi se vad som hittas på, har min systerdotter här fortfarande så ska väl ta på vara på mina innersta barna-sinnen, och bara vara. Eller så kan jag dator-nörda mig för har åskat så har inte haft datorn igång på någon dag eller två!
Igår var vi på loppis och jag fyndade snygga kil-klackar och en bra bok som var en självbiografi - > Hon som bar skammen
Fet-taggad på att läsa, älskar gripande böcker som är sanna!

I fredags blev det en väg-dusch! Det kom lite droppar på mig mamma, barnvagnen och hunden, men vi fortsatte vår promenad, såklart kom det spöregn som bara piskade ner på våra bara ben och armar, jag var iklädd endast shorts och linne och Melker fick en vattenpöl som samlat ihop sig på vagnen, som läckte ner i vagnenn, rakt över hans ansikte! Hunden blev krulltetutt av allt regn i pälsen! xD



Här bjuder jag på en dikt om nuet:
Ångesten smyger fortfarande in 
och river upp onda stunder
Smetar in sig i min kropp
Men jag kvider inte

Kuddarna sover alltid vid min sida
Ensamheten håller ett hårt järngrepp
om mitt hjärta
Men det svider inte



Hoppet slår ner i marken
som starka blixtrar
Livets prövningar
spottar på mig
Men jag lider inte

Idag är livet
en vacker fågelsång
bakom solskenens
leende

Idag får mina fall-luckor rasa  ner över mig bäst de vill
För jag står inte under de längre

Idag har lindas in
av en värme
som varar
genom de kallaste kylbrisar
En värme

jag själv har skapat

Idag har solen aldrig ett slut på sina strålar
Idag är vita färger en sann glädje
Idag flyger lyckan genom min blick
Idag,
har mina andetag
 fått vingar

och
jag älskar

att andas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar