tisdag 31 juli 2012

Go´kväll! 

Inatt hade jag så otroligt svårt att somna.
För att inte tala om illusioner från skräckfilmen "The woman in black"
så var jag alldeles för tankspridd för att kunna somna. Jag smsade folk jag inte smsat med på lääänge,
och då fick jag svar av massor, så smsade vi tills ögonlocken blev bly-tunga och då sov jag som en sten!
Sheeba väckte mig på morgonen som vanligt, och efter henne kom en av kattungarna som är som en svans efter henne.

Mamma körde mig till rehaben, där vi fick göra ett dröm-plakat då man klipper och klistrar ur tidningar sånt som symboliserar ens drömmar. Observera jag säger inte framtiden, för framtiden finns inte!

Vi lever i nuet, nu och nu och nu! Det längre fram det är ju också ett blivande nu, att tänka "framtid" är skadlig, för det ger oss inget att fokusera på sånt vi inte vet någonting om, ingen vet hur livet ser ut om 10 år, så allt man kan göra, är att drömma och fantisera, sen ser man hur det blir, längs vägen kan mycket hinna ändras!

Mina drömmar var främst:
  •  RESA - åka runt i världen, eftersom jag aldrig gjort det! Upptäcka se, utforka, uppleva!
  •   KÄRLEK och så småningom äktenskap och flytta ihop och bilda familj och hela köret, bli lycklig ihop med någon som vill spendera sitt liv med mig.
  • DJUR såklart - de är en del av mig, can't live without.
  •  KÖRKORT  (har velat det sååå länge) och att känna friheten med att kunna köra runt själv i en bil, och tycka alla andra kör som dårar :D
  • TRÄNING - Trimma upp kroppen ordentligt! Slim strong and sexy!

  • YOGA - alltid velat prova på det, verkar så kul och bra träning för både kropp och själ!¨

  • SPA-besök med en kär väninna - Bara för att de gör det på film och det verkar så jäkla mysigt!

Det var väldigt skoj att klippa och klistra, jag gillar att känna mig som ett barn igen! Låt fantasin flöda!
Sen tog det ett tag innan mamma kom och hämtade mig, så jag la mig på gruset och solade och mitt emot mig gick en bilväg. Vi fick solig dag med värme idag, gud så härligt! Linne,kort kjol och högklackat, oh yes - nog fan fick man killars blickar nog ;)

Medan jag låg och solade så kikade jag ibland ut på vägen för å se om mamma kommer med sin bil,
men istället fick jag se en bil som stannat upp precis framför mig och i den satt en kille i passagerarsätet och han stirrade som om han aldrig sett en tjej förr, såg ut som hans ögon skulle ploppa ut. Kan inte säga att jag o-gillar den uppmärksamheten, lite kul är det ju att retas, I'm not a pleaser I'm a teaser!

Sen kom vi hem och jag tog ner kattungarna till neder-våningen och lät de strosa runt i köket när moster var på besök. Hon var så rolig. Först tog jag ner en katt då sa hon "Åh den här var ju den sötaste" sen tog jag ner en till "Åh den här var ju den sötaste" så sa hon så om alla, så vi kom fram till att alla är söta :D Hon beskrev hur de såg ut och vi noterade likheter/skillnader på de.

 Sedan fick de även komma ut en sväng på bakgården och jag och brorsan försökte fota de små liven. De var inte så duktiga på att visa ansiktet dock, mest rumpan framför linsen x) Men de är så söta. Älskar att man kan se alla deras personligheter redan. Svartis är den framfusige, sen är det en jättemullig som är större än de andra, den är jättejätteskygg och försiktig tyst liten misse. De andra två gråingarna är lite in-between och är varken skygga eller framfusiga, men ack så söta!

Har sen igår känt att jag inte direkt har samma mening med livet som singel. Jag är gjord för att älska och älskas, inget annat! Jag kan ju träffa folk och ha sex-partners visst, men det ger mig som ingenting.
Märker att mitt hår växt massor, jag blir så jäkla glad!!! Har aldrig trott att det skulle växa så här fort och att jag skulle rycka så här lite bara efter några veckors rehabilitering, JAG ÄLSKAR MIN REHAB! <3
(Som jag kommer gå om igen till hösten)

Såg på Dog whisperer med mor nu ikväll och jag tycker det är så fascinerande att se, vad rätt verktyg kan göra för skillnad, för det är likadant för oss människor. Klart saker går fel, man kan inte skruva upp en mutter med en hammare, man behöver ju en skiftnyckel, men då gäller det att veta var man hittar den, och att man orkar använda den! Älskar Cesear Milan alltså, han är så underbar!

Nu ska jag fira med er kära läsare, att våran hund Wille  har blivit väldigt bra uppfostrad, och det stämmer inte ett dugg att det är svårare att lära en gammal hund saker, Wille har lärt sig nya saker hela tiden, allt från att sitta i trappen och vänta då man ska gå in, till att bara skälla när han verkligen vill något (måste ut, när han meddelar att nåt är fel osv) Han har även fått hoppa olika hinder jag självkonstruerat, han är så otroligt duktig!

 Men precis som människor så har Wille även svaga sidor. Han var rädd för våran katthane Sigge, (R.I.P.) och han är fortfarande osäker då man möter andra hundar, eller när barn springer fram till honom, men det är vi som ägare som ska korrigera han rätt där, och det håller vi på att öva oss i så, det går bara framåt! Jag har verkligen inte tänkt på hur kul det är att ha en hund, vi har inte kunnat ha det för mammas förrra sambo var allergisk, men då vi flytta från han då bestämde vi att skaffa hund, det var det första vi gjorde och alla i familjen var överlyckliga, jag upskattar verkligen Wille,  när vi kändes splittade, knöt han ihop våran familj igen <3

Nu sitter jag och uppdaterar här, det var det första jag tänkte på då jag inte hade något för mig, Uppdate uppdate! :D är rätt skönt å skriva av sig ^^ Ska nog börja skriva tre bra saker om dagen här också, för jag glömmer göra det i min bok!  Så here it goes:

         De tre rosorna för idag:

  1. Wille - När jag insåg hur mycket han tillför i mitt liv, hur mycket lycka han ger mig!
  2. Sheeba är så gosig med mig, hon förföljer mig som en svans, och hon litar på mig (Trots hon var lite ängslig) då jag flyttar på kattungarna och leker med de ^^
  3. Kameran - Älskar min Canon EOS 400D, bakom kameran känner jag mig som i himmelriket, fast än det är mycket å lära sig, men det kommer! 
Och med det säger jag pusshejs!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar